maandag 28 maart 2016

Chlorophytum Green Orange

Onlangs zag ik tussen allemaal tropische planten een prachtige, bijzondere plant. De bladeren zijn groen met van onderuit een oranje(!) streep in het midden. Ontzettend mooi. Zo'n bijzondere plant kan ik niet laten staan. Want natuurlijk wil ik weten hoe zo'n plant groeit en welke naam de plant heeft.

De naam van de plant is Chlorophytum 'green orange'. De klassieke Chlorophytum ken ik wel. Vorig jaar viel mijn oog op de Chlorophytum 'Bonnie'. Een graslelie met prachtig gekruld blad. Mijn Chlorophytum toppertje is nu toch echt de 'Green Orange'.

De plant is opgebouwd uit meerdere scheuten. Natuurlijk popel ik om een zo'n jong plantje eruit te halen om te kijken wat het gaat doen in een apart potje. Bij de aanschaf van de plant heb ik expres gekeken naar de plant met de meeste stekjes. Nu maar hopen dat ik de verleiding kan weerstaan om deze plant te 'slopen'......- Wordt vervolgd -

Maar deze week kan ik gerust van de Chlorophytum afblijven omdat ik nog genoeg op mijn verlanglijstje heb staan: Crassula Hottentot stekken en onderzoeken waarom mijn groene cactusstekken niets doen (na driekwart jaar in de grond). Zaterdag wordt de leukste dag: Kom in de kas!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten