donderdag 24 maart 2016

Peterselie (platte)

De peterselie in de achtertuin moet plaatsmaken voor gras. De peterselie is vorig jaar opgekweekt vanuit een ah moestuintje. Uiteindelijk zijn het twee planten geworden en de oogst was tot in het najaar meer dan voldoende voor ons vieren. 

De planten hebben de winter keurig overleefd en dus mogen ze blijven. Een plant vind ik echter genoeg. Mijn plan was om een plant zelf in een pot te houden (buiten) en een plant weg te doen.

Dus heb ik een schepje gepakt en de plant als het ware uitgegraven. Tot mijn grote verrassing bestond de plant uit een stuk of zes kleine plantjes.

De zak potgrond en een aantal kweekpotten heb ik tevoorschijn gehaald om de plantjes groeiruimte te geven. Ze hebben allemaal een goed wortelgestel dus ik verwacht dat ze zeker gaan aanslaan.

Soms zie je dat kruiden in een blik worden aangeboden. Om eens te kijken of dat wat worden kan, heb ik vier kleine plantjes in een blik gepoot. Deze houd ik goed in de gaten omdat het water in deze pot niet weg kan en ik de plantjes uiteindelijk niet weg wil zien drijven.

Een plant is voor eigen gebruik en de overigen vinden ongetwijfeld een nieuwe eigenaar. Heerlijk: verse kruiden uit eigen tuin. Nog even geduld!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten