dinsdag 21 maart 2017

Yucca dl. 2

Soms, (eh.. . .vaker dan mij lief is) is het tijd om op te ruimen. En ook de planten moeten hieraan geloven. Bijna onmogelijk maar ik troost me met de gedachte dat er dan weer plek is voor andere planten. Als ik dan al een plant op mijn wishlist heb staan, dan kan dat opruimen best heel snel gaan.
Soms te snel of bijna te snel. De Yucca werd lelijk met gele bladeren onderin en verder gebeurde er naar mijn idee ook niet zoveel in die pot- met- zand- met- reuzestek. 

Zie de wortels!
Dus: hup Yucca uit de pot en richting kliko met die ruimtevreter. Maar tot mijn grote vreugde kreeg ik de Yucca niet zomaar uit de pot met zand. Jawel, de Yucca zat vast en dat betekent: wortels.. en wortels betekent: leven... en leven betekent: groei!
Roets, roets tijd om de gele bladeren verwijderen en de pot te voorzien van potgrond. Dit is mooi!

Mijn verdere plannen met deze Yucca? Binnenkort gaat het mes erin en snijd ik de bovenkant eraf. *Dit is een nieuwe stek!* Vervolgens hoop ik dat de stam-in-pot zijscheuten gaat maken zodat het een echte, mooie Yucca wordt.
En ergens een keer. .. Deze Yucca verlaat ons wel een keer. In dit huis komt de plant niet tot z'n recht. Het neemt teveel ruimte in. Of er staat teveel ander groen. Wellicht is het weer eens tijd om op te ruimen (of om geen nieuwe planten aan mijn verzameling toe te voegen ).
de wortels van dichterbij

1 opmerking:

  1. Herkenbaar! Wat schrijf je leuk. Ik kijk uit naar het stekje van de Pannenkoekplant. :)

    BeantwoordenVerwijderen